Home Ads

2019. július 31., szerda

Interjú @chimsbby-vel!

chimsbby a Random egypercesek c. könyvével nyerte el az februári Hónap wattpad sztorija versenyt. 

Mikor kezdtél el írni, és mi ösztönzött arra, hogy elkezd?

Tizenegy-tizenkét éves koromban kezdtem bele az első (azóta is befejezetlen) regényembe. Egy nyári este volt, a nyitott ablaknál ültem, miközben a városközpontból behallatszott a hangos zene. Unatkoztam, nem volt mit csinálnom, így megnyitottam a Wordöt, és elkezdtem gépelni. Onnantól már minden jött magától. Hogy őszinte legyek, nem is emlékszem honnan jött a legelső ötlet, gondolom a behallatszó zene ihlethetett meg, (a történet címe Koncertjárók volt) olyan rég volt, már nem tudom visszaidézni. Nem valami érdekes történet, legnagyobb sajnálatomra.

Térjünk át egy kicsit a nevezett művedre, ami a Random Egypercesek címet kapta. Miből meríted az ihletet hozzájuk, milyen gyakran publikálsz részeket?

A Random Egypercesek kezdetét az első közzétett novella jelentette, amely "Mert Őt mindenki elfelejti..." címet viseli. Az volt életem első novellája, ha az emlékeztem nem csal. Miután megírtam, rájöttem, hogy szeretem ezt a műfajt és mivel hajlamos vagyok hosszabb-rövidebb idő után félbehagyni dolgokat, vagyis elsősorban a regényeimet, a novellák és elbeszélések rövid terjedelme kapóra jött. Inspirációt leginkább a valóélet szituációból próbálok meríteni, ám míg régebben mindig konkrét karakterekkel és párbeszédekkel teletűzdelt cselekménnyel dolgozni, mostanában már sokkal inkább hajlok az általánosabb vagy épp a személyes hangvételű írásaim felé. A publikálást sajnos nem tudom és soha nem is tudtam időpontokhoz kötni, mivel vannak időszakaim, amikor hónapokig nem írok semmi használhatót, ám van amikor csak úgy dőlnek belőlem a szavak.

Van esetleg saját kedvenc novellád, kedvenc szereplőd a könyvből? Ha igen, miért?

Az évek során több kedvenc novellám is lett, főleg a frissebb írásaim közt. Ilyenek például a "Vajon milyen is lenne?", az "Autómosó" (bár ezt nem is igazán nevezném novellának), a "Madarak", "A tökéletes éjszaka" és "Az állomáson" című százszavasak valamint a "Vegyél észre!" és a "Nézz rám!" című apró sorozattöredék. És természetesen a Ketten a lugas alatt. Kedvenc karakter terén először saját magam jutottam eszembe, de azt hiszem ezt a választ túl hiúnak tartom szóval végül Takács Lillát és a meg nem nevezett, hamvas bőrű, szőke hajú fiút választom a Vegyél észre! és a Nézz rám! című novellákból. Hogy őszinte legyek, az ő történetüket tovább szerettem volna még írni, továbbra is váltott szemszögben, sőt a következő novellát egyszer már el is kezdtem írni, ám valahogy sosem jutottam tovább a harmadik-negyedik bekezdésnél. Talán egyszer még visszatérek hozzájuk és megajándékozom őket egy boldog befejezéssel.

Mennyi időt szánsz a külalakra, fogalmazásra?

Rossz szokásom nem visszaolvasni a leírt novelláimat (ez sajnos az iskolai esszékre és fogalmazásokra is igaz), mivel túlságosan félek, hogy a végeredmény nem olyan lesz, mint amilyet én elvárok magamtól és ezért sosem fogom megosztani azt. Ez a szokásom tehet arról, hogy néha elgépelések és nevetséges helyesírási hibák maradnak az írásaimban, de ezen igyekszem javítani. Szóval a külalakra nem szokásom extra időt szentelni, de a fogalmazásmódomon mindig próbálok javítani, továbbra is szeretném csiszolni és fejleszteni, számomra ez a legfontosabb.

Publikálás előtt megmutatod bárkinek is a novelláid? Vagy kizárólag te olvasod el?

Régen volt egy lány, akinek minden irományomat megmutattam a legelső stádiumuktól kezdve, ám amióta nem beszélünk többé, publikálás előtt senki sem olvassa a novelláimat rajtam kívül. Ám legtöbbször publikálás után megmutatom őket a barátnőimnek, néha még a szüleimnek is.

Mik a terveid az írással kapcsolatban? Csupán egy hobbi számodra, vagy szeretnél komolyabban is foglalkozni vele?

Mindenképp szeretnék komolyan foglalkozni az írással a jövőben, reményeim szerint akár karrier formájában is. Szeretnék regényeket és verseket publikálni, a későbbiekben novellákat vagy akár esszéket is. Az utóbbi egy-másfél évben a forgatókönyv és a színdarab írás is felkeltették a figyelmemet, a jövőben ezekben is ki szeretném próbálni magam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kattintások

Kapcsolatfelvétel

Név

E-mail *

Üzenet *