„Egy tanár
minden pillanatban döntési helyzetben van: el kell döntenie, hogy a tananyag
bűvöletében él, és megpróbál "végezni az anyaggal", vagy segíti a
diákjait, hogy kritikus, értő, gondolkodó emberekké váljanak. Dante, jómagam és
tanári kar elhasalt akkor, amikor cserbenhagytunk harmincnégy diákot.
Szégyellem magam, de én túl gyenge vagyok ahhoz, hogy megoldjam ezeknek a gyerekeknek
a problémáit. Csak annyit tehetek értük, hogy egy olyan osztályfőnökre bízom
őket, aki már megjárta a mennyet és a poklot, ezáltal saját tapasztalatát is
megtudja osztani a diákjaival. Ilyen ember pedig csak a „Fallen Angels"
bandában lelhető fel..."
Értékelés
Ongoing
2
fejezet
Borító
Nem rossz
munka, jó a képválasztás, természetesen nem mondok újat azzal, hogy a
főszereplőnket ábrázolja. Színhatásokban annyira nem gazdag a kép, de legalább
nem üres. Különösen tetszik, a hogy a cím ilyen hamar értelmét nyerte.
Fülszöveg
Szintén nem
rossz, azonban szívesebben olvasnék egy rövid összefoglalást, vagy egy
alapszituációt leíró szövegdarabot, mint egy kimásolt szövegrészletet a
könyvből. Többet elárul a könyvről, és a kíváncsiságot is előhozza az
olvasóból.
Helyesírás
Összességében
véve jó, azonban vannak hibák, amik ki tudtak zökkenteni az olvasásból. Ilyen
például a különböző igék felszólító és kijelentő módjának összekeverése. Erre
gondolok pontosan:
„Lás csodát,
abban a pillanatban tízen is elébe termettek és remegő kezekkel nyújtották át
az öngyújtókat.”
A mondatban
a láss egy s-sel szerepel, azonban a környezet megköveteli a felszólító módot.
Tehát: láss csodát. Ugyan ez a helyzet még a lássuk, add, mondd szavakkal is.
Egybe-, különírási hibák nincsenek, egyedül a zavaró tényezők szókapcsolat volt egybeírva a szövegben, amit egyébként külön kell.
Ami jelentősen említésre méltó még, az a „se vannak” kapcsolat. Ilyen nincs. Nincsenek, vagy sincsenek.
Egybe-, különírási hibák nincsenek, egyedül a zavaró tényezők szókapcsolat volt egybeírva a szövegben, amit egyébként külön kell.
Ami jelentősen említésre méltó még, az a „se vannak” kapcsolat. Ilyen nincs. Nincsenek, vagy sincsenek.
Fogalmazás
Választékos,
szép. Olvastatja magát a mű. Eddig szépen épülnek a cselekmények, de ennél
többet nem lehet megállapítani a fent lévő két fejezetből.
Mindenképp jó pont, hogy a szereplők gondolatait dőlt betűvel jelöli az író, ez egyfajta megkülönböztetés az olvasó számára, így ő is tudja, hogy ez elkülönül. Viszont lévén a dőlt betűs írásnak, a gondolatokat zárójelbe már nem kell tenni.
Míg az első fejezetet Dante szemszögén, gondolatain keresztül olvashattuk, a második már egyes szám harmadik személyben, egy új helyszínen kerül bemutatásra. Ez eddig jó, a továbbiakban pedig kíváncsian várom, hogy az osztály és Dante találkozása után milyen szemszöget fog használni az író.
Csak egy kizökkentő kifejezést találtam a szövegben, és ez pedig a:
Mindenképp jó pont, hogy a szereplők gondolatait dőlt betűvel jelöli az író, ez egyfajta megkülönböztetés az olvasó számára, így ő is tudja, hogy ez elkülönül. Viszont lévén a dőlt betűs írásnak, a gondolatokat zárójelbe már nem kell tenni.
Míg az első fejezetet Dante szemszögén, gondolatain keresztül olvashattuk, a második már egyes szám harmadik személyben, egy új helyszínen kerül bemutatásra. Ez eddig jó, a továbbiakban pedig kíváncsian várom, hogy az osztály és Dante találkozása után milyen szemszöget fog használni az író.
Csak egy kizökkentő kifejezést találtam a szövegben, és ez pedig a:
„Geraldine
elsőnek nem válaszolta meg a férfi kérdését.”
Az elsőként
szó nem illik bele a mondatba. Sokkal szebb lenne az először, vagy esetleg az
elsőre kifejezések használata.
Ettől, és néhány szóismétléstől eltekintve nagyon szép, igényes, gördülékeny a fogalmazás.
Ettől, és néhány szóismétléstől eltekintve nagyon szép, igényes, gördülékeny a fogalmazás.
Történet
A történet
témája számomra nagyon tetszik, mivel a téma, amit boncolgat az iskola, tágabb
értelemben az oktatás, a kapcsolat a tanárok és diákok között. Az alapötlet
egyedi, eddig szépen kivitelezett.
Dante személyisége alapvetően ambivalens. A dolgokhoz való viszonyulása igazán felnőttes, a férfi érett gondolkodásmódjára ad rálátást, amit a monológjai, és belső gondolatai is alátámasztanak. A másik oldal pedig számomra egy örökké fiatal gyermeket mutat be, akinek vannak gyerekes megnyilvánulásai, káromkodik is, leöregezi az igazgatót, és még ki tudja mik fognak kiderülni a történet során róla.
Rose karaktere a makacs, független, igazán felnőttes. Szinte már kész nő. Megvan a saját véleménye a dolgokról, és bár még nem volt sok időnk megismerni jobban, én hiszem, hogy Rose-nak a kezdeti negativitása ellenére még nagy szerepe lesz a történetben, és talán Dante-hez is lesz köze.
Dante személyisége alapvetően ambivalens. A dolgokhoz való viszonyulása igazán felnőttes, a férfi érett gondolkodásmódjára ad rálátást, amit a monológjai, és belső gondolatai is alátámasztanak. A másik oldal pedig számomra egy örökké fiatal gyermeket mutat be, akinek vannak gyerekes megnyilvánulásai, káromkodik is, leöregezi az igazgatót, és még ki tudja mik fognak kiderülni a történet során róla.
Rose karaktere a makacs, független, igazán felnőttes. Szinte már kész nő. Megvan a saját véleménye a dolgokról, és bár még nem volt sok időnk megismerni jobban, én hiszem, hogy Rose-nak a kezdeti negativitása ellenére még nagy szerepe lesz a történetben, és talán Dante-hez is lesz köze.
Előadásmód
Jó volt
olvasni. Együttvéve teljesen jó az egyensúly a narráció és a párbeszédek közt
is, nincsenek felesleges jelenetek, és az eddig megismert szereplők is
hitelesek.
Összességében
egy nagyon ígéretes történetnek tűnik, komolyabb mondanivalóval, ami még
tartogathat meglepetéseket az olvasók számára.
Szívesen
ajánlom bárkinek, akit érdekelnek az iskolai történetek, szívesen
belepillantana egy tanár elvégezendő dolgaiba, és végigkísérné egy osztály,
valamint egy újonnan jött osztályfőnök összeismerkedését.
A 2019. júliusi
versenyen elért pontszámai:
Borító: 9 pont
Fülszöveg: 8 pont
Helyesírás: 9 pont
Fogalmazás: 9 pont
Történet: 10 pont
Előadásmód: 10 pont
Összesen: 55 pont
A kritikát írta és pontozta: Petra
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése